söndag 5 augusti 2012

Jag är bra på....



"För att lyckas med personlig marknadsföring behöver många av oss träna på att ta plats. Tar plats gör vi bland annat genom att säga: ”Jag är bra på att XX.” Inte ganska bra, inte lite bra, inte nog bra, utan bara BRA PÅ ATT XX. Känner du att detta känns skrytigt så vill jag påminna om att jag sa bra på, inte bäst på.
Det handlar helt enkelt om att träna sig i att ta plats, våga säga vad vi är bra på, det handlar om personlig marknadsföring." Mia Törnblom

Så...
Jag är bra på...

♥ Att vara mamma
♥ Att lyssna och få människor att våga öppna sej
♥ Att ge komplimanger
♥ Att prata... både att babbla på rent socialt och att tala om tunga saker.

Jag är vidare bra på att...

♥ Blogga
♥ Uttrycka mej i skrift
♥ Läsa
♥ Texta vackert

Jag är bra på...

♥ hundar
♥ kosmetika
♥ shoppa en jäkla massa

Jag är bra på...

♥ att ha många bollar i luften
♥ att handleda studenter och nya kollegor
♥ att ta venprover
♥ att säga ifrån

Bra på att...

♥ lata mej
♥ nagelvård
♥ rycka upp mej
♥ tåla stress

Sen måste jag faktiskt säga att jag är bra på...

♥ Stil... särskilt när det gäller kläder
♥ Simma
♥ Dyka
♥ Driva igenom min vilja

Bra på att...

♥ Inge trygghet och att jag har saker och ting under kontroll
♥ Visa kärlek
♥ Fotografera
♥ Äta godis
♥ Laga mat
♥ Flirta
♥ Hålla förtroenden
♥ Kyssas
♥ Göra bort mej
♥ Gå upp i vikt

Vad är DU bra på?

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Du är bra på mycket och det tror jag är viktigt att kunna säga om sig själv! Å känna det också inombords att man har rätt att säga det. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör det på skoj. Är egentligen rätt kritisk till att sådana här "självhjälpsövningar" verkar funkar, i alla fall såna som mej som är up fucked'ad gällande de bitarna.
      Men jag står för det jag skrivit... samtidigt så sa en liten inre röst att "detta är ju bara skitsaker"... du kan inte språk, du är inte händig, inte modig, har ingen gigantisk allmänbildning osv.
      Jag menar "jag är bra på att texta snyggt..." vad är det? Å kossorna är bra på att äta gräs lixom.
      Men men, det var mest på kul. I bloggtorka. Allt kan ju inte handla om två stycken Dogue de Bordeauxer :)
      Kram

      Radera
    2. Jag förstår vad du menar, men givetvis är det bra också på många sätt - att man får tänka till själv vad man är bra på osv. Å det är fasen inte lätt att LISTA ner vad man är bra på och värdesätta det. :) Kram igen! :)

      Radera
  2. Alla behöver nog sätta sig ner och tänka igenom vad vi är bra på. Ofta är det mer än vad vi tror. Vi är så snabba på att tänka negativt om oss själva. Så bra inlägg!! Kram

    SvaraRadera
  3. UNDERBART inlägg Anneli!!!! Oavsett om det var pga bloggtorka eller vad! Och jag håller helt med det vad gäller självhjälpsböcker/övningar..

    Men du - listan stämmer ju!!! Många av sakerna är helt fantastiska. Vet du vad? Snor konceptet av dig *ler*

    Kramar fina vännen!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare