fredag 3 augusti 2012

Jag älskar att se på dem...

Jag älskar att sitta å titta på dem. Hundarna. På deras språk. Deras kommunikation.
Jag älskar att se hur min barska, ranghöga tik leker och låter sej tålas.
Å hur Gottfrid övar sej på alla uttryck och alla sätt att både retas och be om ursäkt.
Att tyst sitta ner och iaktta två eller flera hundars kommunikation är något av det mest underhållande som finns och vill man verkligen lära sej hund... då finns inget bättre sätt.  

Kortet här, kass kvalisort, men han är inte feg det kan man inte påstå när han huvudjuckar Märta som de flesta andra hundar knappt vågar snegla åt.


Märta springer mot honom i hög fart för att visa sin sorlek, styrka och överlägsenhet




Å så åker han i backen. Eller ja, han slänger sej självmant å gnyr som bara den. 




Men väl där i gröngräset kan han lixom inte låta bliiii... och han biter henne med sylvassa bissingar i kinder å öron


Den lilla mannen gör samma misstag som de flesta övriga män. Överskattar sitt mod och sin storlek och det stiger honom emellanåt åt huvudet


... Fast även små killar vet att det ibland är bättre att fly än illa fäkta...


Å så börjar det om igen. :)

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Helt underbart... Var så härligt med Snape och Ceazar...

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder!:) Speciellt den sista på lillfisen. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jaa, det var ju det jag trodde att Märta skulle bli en bra barnvakt och fostrare :-)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare