söndag 5 augusti 2012

Idag är tydligen stora mammegris dagen...



Gottemannen hänger mej i "kjolarna" som råkar vara baggyjeans.
Hela hela tiden ska han vara med mej idag.
Sova tätt, tätt. Bara gå ut till Märta i trädgården om jag är med, går jag in så kommer han efter.
Lyfter någon annan i familjen upp honom så piper han och tittar bönfallande på mej.
När han blir nersläppt springer han tillbaka till mamma.
Det är tydligen "Stora mammegrisdagen" idag.

Vi har bytt foder till Royal Canin. Fodret som delar hundägare i ett "aldrig i livet" och ett "halleluja" läger.
Det är ett dyrt, väldoftande foder och jag har kört det på Märta i hela hennes liv. Hon har varit en väldigt frisk hund utan hud eller pälsproblem.
Med Gottfrid tänkte vi att vi skulle testa det han fått hos sin uppfödare och som han var van vid.
Men det funkade inte alls. Trots att vi smorde in varenda bit i leverpastej å annat gott i desperation.
Royal canin äter han torrt. Å i två dagar har han slukat sina portioner på två röda och ber sedan om mer.
Å trots att han äter mycket mer nu än på sitt första foder så bajsar han mindre.
Underbart att det funkar. En sån lättnad.
Fast nu har jag typ nästan 30 kg hundfoder av märket Oliver som vi inte behöver...
Ja ja, skit samma, uppfödaren kanske vill ha det.
Huvudsaken är att Lille Plutt äter.

Vi hade en väldigt trevlig kväll igår hos våra vänner.
Blev bjudna på kanongoda enchiladas och spelade kort.
Gissa vem som vann? :)
Kom i säng vid halv två och vaknade klockan halv fyra av att Gottfrid kräktes upp en del av vardagsrumsmattan. Hmmm. Vi gick ut å kissade och inga "olyckor" hade skett inomhus under natten.
Halv åtta ville han ha frukost. 12 ville han ha lunch.

Ska röja här lite. Det är söndag. Makens semester är över imorgon.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Med tre katter med olika typer av sjukdomar så köper jag den mat som de mår bättre av, oavsett pris. Jag köper aldrig billig mat till dem, bara för att den är billig, det skulle jag aldrig göra åt oss andra i familjen. Helt rätt att ge den "fina" maten, om hundarna äter det de ska av den och mår bra!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare