onsdag 8 augusti 2012

En jätte fin bild å ett god natt



Kvällen är här. Så mörkt det är tidigt nu.
Vi går mot höst, men nej... än är vi inte där... jag vägrar att summera sommaren så länge augusti pågår.
Men visst, mentalt så känner jag oxå att sommaren är bakom oss. Att det vankas en ny omgång av favoritserierna, av hockeysäsongen, av värmeljus i miljarder.
Summeringen lärväl för övrigt gå fort... bara två stora saker har hänt å det är förstås min prins och att jag höll på att förlora min bästa vän. Tack gode gud för det! De tingen uppväger alla uteblivna bad å utlandsresor i världen.

Min hosta fortsätter. Det känns inte länge sedan alls som jag var dålig i samma skit sist å satt på akuten.  Var det i april, maj någongång? Det värsta är att det blir så förbannat segdraget i och med min astma. Jag är så van, har haft astma hela mitt liv, men ibland blir jag bara så less att inte få må som "alla andra." Ynk ynk. Är helt slut i kroppen och tänker snart glida in i Cocillana-etyfin dimman.

Förutom att hosta har jag inte gjort mycket idag.
Varit ute en långrunda med Märta, både hon å jag har tappat kondition på några veckor.
Lagat fläskfilé med potatis och gräddsås (mumma), torkat kiss, sett på Bolt när han sprang hem sitt lopp och spelat sällskapsspel med Mini. Å pussats med mina fyrbenta så klart.
Det räcker när man är krasslig och sjukskriven.

Sov nu så gott mina vänner. Imorgon gryr en ny dag.

Puss/Asta

5 kommentarer:

  1. Här var det höstväder idag, men jag tyckte det var rätt skönt, friskt i luften. Och det hinner komma mer värme innan den här sommaren är över. Kanonfin bild på dina fina hundar, så kul att din flock trivs med varandra! Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Freja. Ja tids nog kommer hösten, som ju för övrigt är min favoritårstid, men innan dess vill jag ha sommar!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Men GUD vad han växer! Det är ju inte klokt..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Emelie gumman, ja visst gör han. Han har fått så långa ben :) Skrutten. Kram (saknar dej)

      Radera
  4. Åh, det räcker mer än nog när man är sjukskriven. Och du har rätt angående tidpunkten för förra hostan.. Alltför tätt inpå nu.

    Märtis och Gotte är jättefina. Tokvovvarna. Källan till glädje och sorg.

    Kramar - och krya på dig!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare