torsdag 23 augusti 2012

Då så...




Idag var vi på stan å miljötränade lilla Gottfrid igen.
Andra statsbesöket. Vi spatserade runt (läs: lockade å pockade å gick med myrsteg) samt tog en glass i solen.
Överallt möter man människor som ler stort och som tar kontakt. Kommer fram och frågar om rasen. Hur stor han kommer att bli, hur de är som vuxna i sin personlighet, vill klappa och gosa.
Han smälter hjärtan som solen smälter glass den pojken.
Självklart är jag olidligt stolt över min prins.
Att miljöträna är "jätte jobbigt" tycker Gottfrid.
Har han busat med Märta så är han fit for fight igen efter en liten stunds vila. Efter en trekvart i stan sov han som klubbad i minst en timma.
Intrycken blir överväldigande med alla människor, bilar, röster och ljud.
Tillslut var han trött på riktigt och då var det skönt att bli buren sista biten till bilen i lillmattes famn.

Annars har jag inte gjort så mycket idag på min lediga dag.
Den går så fort och nu jobbar jag helgen.
Sen kommer så småningom tisdag med Märtas tandoperation och som med allting annat jobbigt framför mej så vill jag bara att det ska komma... så det kan vara över någon gång.

Då så, jag ville mest säga hej till er. Nu ska jag gå å knyta mej för natten.
Sov sött.

Puss/ Asta



2 kommentarer:

  1. Naaaewwwww den lille godingen... Önskar att jag gjort sådant med Snape men det försvann lite grann i allt som skulle göras... Fast han är ok, det är inte så ofta vi är i stan...

    SvaraRadera
  2. Så söt han e lilla plutten! =) Lite lustigt, jag hade en kund härom dagen som jag gjorde en brudbukett till... hon skulle bära just den klänningen som du har på bilden. =) Intresseklubben antecknar... Kram Mariah

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare