måndag 23 juli 2012

Status

Status på stora tjejen.
Ja, det är inte bra.
Hon håller sej för sej själv. Vill ligga ute, vare i fred. Hon går inte runt som hon brukar utan ligger i skuggan. Verkar ha svårt för att gå.
Tempar lite grann 39,3. Äter inte. Vill inte ens ha grisöron.
Vi ska åka till veterinären kl 13:30.
Jag som brukar noja för att åka till veterinären och undersökningarna där längtar dit.  Bli frisk mitt hjärta. Bli frisk.


Status på lilla killen.
Han är bara sååå söt. En sån liten darling.
Försiktig och mjuk. Vill helst tulta runt i trädgården, där känner han sej mest trygg.
Inne är tråkigt att vara, utanför tomten... i den stoooora världen... är det läskigt.
Vi gick halvvägs till Kina förrut (åtminstone tyckte Gotte det) och han springer lös kring fötterna, piper å vill bli buren.
Vi mötte rådjur och människor men han vill bara vara med mej. Än!
Jag njuter av varje dag det är så.
Han äter som en kratta, det verkar vara min eviga lott i livet med matstrejkande hundar.
Nästa gång skaffar jag en labrador... de är väl alltid hungriga?
Ibland sker det små olyckor med pölar inne men oftast kissar han ute.
Han är ljuvlig.


Status på hundtanten
Ja, ni känner ju mej vid det här laget. Jag är en ängslig själ som målar fan på väggen fortare än fortast.
Särskilt när det kommer till min Märta.
Hon är mitt ankare. Utan henne vet jag inte hur man andas.
Jag försöker tänka på annat och det går korta korta stunder, som under kinapromenaden med lillen, men ångesten ligger tung i bröstet. Jag har inte kunnat äta, jag har en jävla huvudvärk och tårarna ligger alldeles under ögonlocken och rinner allt som oftast över.

Puss/ Asta

7 kommentarer:

  1. Skickar hjärtan o kärlek o hoppas din oro stillas...kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas allt kommer både bli och kännas bättre efter veterinärbesöket. Kram!

    SvaraRadera
  3. Mmm vet hur det är med den jävla oron... Tårarna låg på lur jämt när Snape satt i sig min medicin och det var dygnetrunt bevakning på honom i 2 veckor... Och då betede han sig sim vanligt... Pussåkram på dig från en hundmamma till en annan...

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt reder sig snart! Lycka till med veterinärbesöket.

    SvaraRadera
  5. Jag vet hur jobbigt det är. Är precis likadan själv. Jag håller alla tummar jag kan för att Märta mår bra snart och att det går bra hos veterinären.

    SvaraRadera
  6. Tycker så synd om Märta.....<3 / MAGDALENA

    SvaraRadera
  7. Oj. Hoppas hon inte har livmoderinflammation....feber ska hon ju inte ha ihop med flytningar. Ja nu får hon väl hjälp då på djursjukhuset. Annars är det ju inte ovanligt att gamla hundar känner sig besvärade av valpar. Våran Dillen tyckte det var jättekul när vi skaffade tiken. Då var han sex år. Men när vi fick valpar och han var tio då var han mest sur och grinig mot dem.

    Sen om jag får säga nåt om maten till lillen så truga inte eller pjoska med honom. Av erfarenhet från vår kull så får de om inte annat matproblem om man gör så. Vi har haft en av de hundarna som inte åt ordentligt boende hos oss och vi satte ner maten och åt hon inte så tog vi upp den efter tio minuter. Sen fick hon på kvällen igen...samma sak då. Hon åt snart som vanligt.

    Ja jag hoppas verkligen att det går bra med fina vovven nu på djursjukhuset. Vet ju vilket helvete det är när de är sjuka...kramar!!!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare