tisdag 31 juli 2012

Pisse-Nisse



...är 10 veckor imorgon.
Har är oxå en riktig liten pinkemaskin och sista dygnet har det gått uselt med kisseriet...ute alltså.
Inne går det alldeles utmärkt.
Om jag säger att Gotte mannen kissar en gång i kvarten under sina vakna timmar så överdriver jag inte.
Det torks å moppas mest hela tiden.
Å så där jäkla mycket GÖR det ju inte... det är mest att man blir frustrerad på sej själv.

Jobbade dagen idag. Tog min stora prinsessa på en runda när jag kom hem.
Det här med att skaffa valp ÄR veerkligen som att ha ett äldre barn och få en liten bäbis.
Det är så skönt med lite egentid med Märta... som plötsligt framstår som ÄNNU större, klokare och mer lätthanterlig än tidigare. Ni som har barn vet... vilken enorm rumpa 2½ åring plötsligt har när man jämför med den lilla nyfödda.
Med Märta kan jag traska på i rask takt, låta tankarna löpa, njuta av nuet.
Med Gottfrid krävs fullt folkus hela tiden. Å så fort man kommer utanför tomten får detlockas å pockas annars sätter han sej på sin lillarumpa å pipet eller springer hem.
Han å andra sidan gör mej lycklig in i själen med sin sprudlande kärlek... med 111 pussar i ansiktet på mej så fort han kommer åt.
Han får mej att fnittra förtjust.
Märta får mej att känna mej lugn, trygg och hemma.
Härligt, härligt med båda delarna.
Å samtidigt så ofantligt mycket "hund"... jag hinner inget mer, inte tänka några andra tankar.
Jag känner att jag är en tråkig bloggare... men va fan, jag får vara det just nu.

Igår åt den lilla mannen hyfsat. 2½ mål (av 4.)
Idag har han ätit 3 av3 och verkar hungrig hela tiden, får se vid kvällsmålet om det blir "full pott."
Han går å snattar av Märtas hårda kulor, hon har sin mat framme mest hela tiden å han blir tokig av lycka å tiggeri när kylskåpet öppnas. Korv är typ det godaste som finns!
9 kg väger lillkillen i dag. Imorgon är han 10 veckor. Han är lite skrinn, men inte mager.

Å precis nu drog Märta en bordeauxrus över trädgården.
Härligt, jag minns inte när hon gjorde det sist!
Livet är gott ändå...

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Härligt! Gott att det går så bra! Kram!

    SvaraRadera
  2. Bordeauxrus? Det kallas Pudelfnatt hemma hos oss :-)
    Du tar så fina foton på dina goingar!

    SvaraRadera
  3. Härligt att se !! Snart kissar den lille mannen bara var 20:e minut och sen var 25:e och sen.......bara ute på alla lyktstolpar och annat han kommer åt :-) Tur att du har en normal Märta iallfall !!!

    SvaraRadera
  4. Det kan inte bli för mkt hund just nu!!! Underbart att följa er väg framåt... säg till om du vill att Gottisen skall träffa en stor och stabil hane när han blir större... Kompisen har en som var/är underbar med min... du får så gärna låta han träffa min med men jag vet ju inte hur han är med yngre vovvar än...(så att han inte kör över honom, men det kan ju vara illa nog)
    ps; jag skriver det för att en kompis hade en hanilsk hane och det vägrade jag att ha och letade överallt efter en stor stabil och snäll hane för Snape att växa med och hittade min fina Maria och hennes Ceazar...Och dom lånar jag med glädje ut;-)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare