onsdag 25 juli 2012

Olycka fängslar mer än lycka

Foto: This poem is for ALL ANIMAL LOVERS ALIKE !! It makes me think of my Suki ( Pit ) that I lost last month after 14 wonderful years however it applies to ALL PETS & ANIMALS just the same. If you feel your pet in your heart then this is a "must read".

 Please take a sec to read it and share with someone who might be feeling like I do without my Suki : (

Jag vet inte hur jag stått ut de här dagarna utan ert stöd.
Å det kan jag säga, vill man slå läsarrekord så ska man ha en sjuk hund.
Jag hade nästan dubbelt så många läsare i måndags som jag normalt har.
630 stycken hittade hit och läste om min orodet dygnet.

Det är märkligt det där...
Jag är likadan själv. Olyckliga rubriker, dramatik i en människas liv, lockar mej mer än de lyckliga.
Jag antar att inte bara jag och ni är sådana... hela mänskligheten är det.
Varför skulle annars tidningarna skriva hela bilagor med artiklar när nåt tragiskt hänt.
Den drabbades gamla klasskamrat, en förskolelärare från dagis, grannar ska uttala sej om tragedin.
Alla bäst är så klart någon gråtande förälder.
DÅ säljer tidningarna.
För egen del är jag djupt tacksam över alla kommentarer men oxå de höga läsarsiffrorna.
Känslan av att någon hör min förtvivlan, andra delar detta med mej är tröstande på nåt vis.
Men visst är det märkligt hur vi är och fungerar?

Jag minns när jag var liten. Ett tag var jag så rädd för döden.
Att jag skulle dö eller någon som stod mej nära.
Något jag fixerade mej vid är hur världen hela tiden pågår...även om nåt hemskt händer.
Jag kunde tänka tankar som att "Om någon kommer in och mördar mej härå nu så kommer ändå rapport att sändas 19:30 och hallåorna på tv se lika söta och leende ut."Jag minns att jag ofta, ofta tänkte så.
Än idag fascinerar det mej på nåt vis. Att jorden inte snurrar för min skull :)
Att kunna sitta där och känna att du är jag så ledsen att mitt hjärta brister... och andra människor fortsätter att åka å bada, baka hallonpaj, gå på semester, sitta på uteserveringar med en öl och skratta i goda vänners lag.
Jag tror det är tur... och en skyddsmekanism... att man inte kan ta in och riktigt förstå andra människors liv. För hur skulle vi då leva med situationen i Syrien tex. I Somalia?

Halv fem väckte lill-killen mej idag. Men nu sussar han minsann.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte riktigt om det handlar om att olycka fängslar mer än lycka, i alla fall inte när det gäller dom flitigare besöken när en bloggare går igenom nått jobbigt. För mig handlar det mera om att jag oroar mig ihop med bloggaren (har gått igenom allt för många djursjukdomar dom senaste åren så jag identifierar mig väldigt lätt med den känslan) Man kommer tillbaka gång på gång för att se om du fått nått besked "Hur går det? Hur mår Märta?" och man hoppas varje gång på glädjande nyheter men vill samtidigt finans till hands för att komma med tröst om det behövs.

    När det gäller det där med att folk gärna vill veta vad som händer i samband med olyckor och vill veta detaljer så har jag en teori som väldigt kortfattat går ut på att det handlar om att det varit viktigt för våran överlevnad att hålla oss noga uppdaterade om dom faror som hotat flocken (det är bara det att i dag är "flocken" så mycket större och farorna inte nödvändigtvis reella för oss själva, men instinkten finns där ändå)

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det är bra med Märta och lillemannen... Kram

    SvaraRadera
  3. *skrattar* Tjaaa du A. Inte vet jag vad som får folk att läsa - eller kommentera - jag har ett dussin läsare om dagen... Och ett par kommenterare... *ler* Men du skriver bra, engagerat. Och du älskar ju verkligen dina hundar. <3

    Många kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare