måndag 2 juli 2012

Jag utmanar dej



Apan är verkligen en störtskön tjej. Driftig som bara attan.
Inte nog med att hon driver en kul å varierad blogg hon har oxå en massa härliga sidoprojekt.
Insamlingar till de hemlösa, vikt å träningspepp, Apkids i stan och nu senast Mammaformer.
Jag har skrivit om det förut men vill lyfta det igen nu när sidan börjar "växa."
En massa mammor har skickat in nakna el lättklädda bilder på sej själva för att visa det självklara... vi ser alla olika ut och det är okej!
Alla kan å vill å orkar åförmår inte se ut som 25 åringar som är på gymmet varje dag.
Jag kan se och imponeras av sådana kvinnor...i synnerhet om de är i min ålder... men vet ni, jag orkar inte lägga ner jobbet som krävs för att få magrutor.
Jag har roligare saker för mej jag är för lat för det.

Min mage har burit 4 stycken nu i stort sett vuxna människor.
Världens bästa människor dessutom.
Mina bröst har producerat mjölk och ammat bäbisar i sammanlagt 2½ år.
Ur mitt sköte har det krystats fram fyra barn som lika gärna hade kunnat vara fyra soffgrupper i skinnimmitation.
Den har klarat av det!
Mina ben har burit mej hur många mil som helst. Kanske runt jorden om jag lägger ihop det.
Mitt hjärta slår varje dag, varje minut.
Jag ser, jag hör, jag andas, jag tänker.
Min kropp är fucking perfect som den är!
Din kropp med!
Vi måste bara börja inse det istället för att hacka på den.
Jämföra oss med andra.

Min man älskar mina bröst.
Älskar att de är stora och mjuka och varma.
Mina barn har som små gossat in sej i allt det där hullet, varmt å tryggt.
Märta lägger gärna huvudet på min mjuka rumpa när hon ska ta sej en middagslur i soffan.
Lilla Gotte kommer få somna på mitt bröst när det nya hemmet känns stort å främmande och syskonen å mamma är långt borta.

Jag är inte fit!
Det valkar över både hör å där. Sitter åt å klämmer i vissa plagg. Och det är inte så himla skönt.
Men jag är inte ohälsosamt tjock.
Jag har lågt blodtryck, rör på mej minst en timma om dagen och har ur hjärt- och kärlsynpunkt ett acceptabelt midjemått.

Vågar du skicka in din bild till Kvinnoformer?
Jag fegar än så länge, men jag tycker att vi ska vara lite snällare mot oss själva. Å mot varandra.
Om du inte vågar vara naken på Kvinnoformer så visa mej DTT FAVORITKORT på dej själv där du tycker att joooo, men HÄR är jag fin.
Det är en utmaning!!!!


Puss/ Asta

Här är mitt favoritkort just nu.
Varför? Ja förutom att Gotte är så söt så tycker jag att jag ser så harmonisk och lycklig ut.
Å det är vackert!

20 kommentarer:

  1. Underbar bild! Riktig liten bäbis :)
    Nja angående utmaningen, får grunna på´t....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Madeleine. Inget att grunna på. In med en bild bara...du är ju en puma, det har jag tom sett irl. Gud, jag tänker på det ibland... så konstigt att vi bara sprang på varann. Kram

      Radera
  2. Det är en fantastisk bild A!!! Mycket vacker!!

    Och jag skall anta din utmaning. När jag har ett kort där jag åtminstone visar LIITE hud! *ler*

    Och tack - jag tar det som en komplimang! Dito!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ergo. Varför vänta? Du är ju fantastiskt snygg som du är.
      Jooo det är du. Kram

      Radera
  3. Fint!../Magdalena

    SvaraRadera
  4. Asta! Vad du är gullig. Jag blev helt ställd när jag klickade in från min feed och såg att inlägget handlade lite om mig. Tack snälla för att du skriver om projektet och länkar.

    Stor kram från Anna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apan. Så klart! Du är fantastisk med alla dina projekt. Kram tillbaka

      Radera
  5. Hahaha! Mig kan du lita på i alla väder när det kommer till att lägga upp bilder på sig själv. ;) Så japp, la upp en underkläders bild såhär på morgonkvisten, som inte är perfekt enligt någon media mall, men som jag tycker är jättefin ( nä, är ju sällan blygsam på så vis..;)) och som även den nya kärleken tycker är läcker.
    Jätteroligt för Anna att konceptet vuxit. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är jätte fin Maria på den bilden... som på så många andra.
      Kram

      Radera
  6. Å du är jättefin, som jag sa på de tidigare bilderna när din lycka strålar runt dig och lille Gotte! :)

    SvaraRadera
  7. Eftersom jag för tillfället vägrar alla bilder på kvinnlig nakenhet så får jag väl anta den del av utmaningen som gäller bild där jag känner mig snygg. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa.Gör så kära du (det kan inte vara så svårt med ditt utseende.)

      Radera
  8. Jag har nästan inga bilder alls på mig, varken nakenbilder (som inte är krokiteckningar) eller annat, eftersom det är jag som är fotografen i familjen. Men jag kan ju alltid plocka fram fotot på Reddevil, mitt alterego, hon är snygg tycker jag!

    Bilden på dig och Gotte är magiskt fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Freja. Jag är väldigt nyfiken på hur du ser ut :)
      Å jag är glad att du tycker om bilden på mej och Gotte.
      Att även andra kan se den känslan som han framkallar hos mej.
      Kram

      Radera
  9. Tyvärr har jag inte så att jag kan maila nån och lägga upp på fejjan känns så där... Det blir inget naket då utan nåt som jag verkligen känner mig fin, du kan väl kolla där?

    SvaraRadera
  10. Eller jag kanske inte får vara med? Jag är ju ingen mamma...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annanas. Mammaforum tror jag gäller kroppen efter en graviditet.
      Min utmaning handlade om att lägga ut ett kort, på sin blogg el fb, där man tycker att man är fin. Det behöver inte alls vara avklätt.
      Välkommen med en bild.Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare