torsdag 19 juli 2012

Idag är ingen vanlig dag...



... för idag är Cissis födelsedag. Hurra hurra hurra!!!

Tänk när jag stötte på denna kvinna för första gången på grusvägen 100 meter från hemmet.
Mamman till den rödhåriga flickan min äldsta precis börjat leka med.
Vi var båda lite smalare, lite yngre.
Vi började prata och jag föll pladask över att hon gestikulerade och talade med sån inlevelse.
Jag frågade om hon ville fika en dag och några timmar senare satt hon i mitt kök.
Vi var småbarnsmammor, 23 och 24 år, och resten är historia...
Bästa vänner ända sedan dess.


Relationen har gått upp å ner som andra nära å långvariga relationer.
Kanske krisade den lite när livet förändrades.
Där i början, de första åren, sågs vi i princip varje dag.
Sen förändras livet i takt med att barnen blev äldre, studier å arbete osv osv.
Vi bor 150 meter från varann idag och ses... allt för sällan.
Men kärleken är den samma. Tilliten den samma.
Hon är min bästaste bästaste vän.
Hon är den jag bara kan vara med. Den jag kan säga precis hur det är till.



Egentligen är vi ganska olika.
Hon ljus- jag mörk
Hon pastell flicka- jag färgsprakande
Hon lite försiktig- jag mer rätt på
Hon totalt ointresserad av politik å sånt- jag glödande i mitt intresse
Hon lillasyster- jag storasyster
Hon katt tant- jag hund kärring
Hon tycker det är jobbigt att skriva ett vykort- jag skriver alltid
Hon ordentlig- jag en slarver
Men vi är lika på de sätt som behövs. Vi kompletterar varandra.



Jag älskar dej gumman!
Grattis på din födelsedag!!!

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare