tisdag 10 juli 2012

Graviditeten fortskrider



Jodå!
Tackar som frågar. Graviditeten fortskrider som den skall, dag för dag.
Jag mår inte illa, har inte ont i några fogar å jag måste inte springa å kissa på nätterna.
Inte mer än vanligt i alla fall.
Mår bra, men det börjar bli tjatigt.
Längtar ju efter det lilla knytet. Ja inte mannen kanske, inte "öppet" i alla fall.
Men jag å Mini längtar. Längtar och undrar hur det ska bli när lillebror är här.

Idag kunde jag inte låta bli att shoppa till honom.
Stod å fingrade på halsband, men har redan flera hemma som han kan ärva som knappt är använda, de små liven växer ju (allt för) fort.
Det blev ett nytt, rejält men mjukt koppel för 300 spänn.
Å när jag ändå stod där i affären var jag förstås tvungen att berätta för både kassörskan och kunderna runt omkring att jag väntade världens finaste lilla plutt.  Å så skröt jag lite om att jag har världens finaste tant hemma oxå när jag ändå var igång.
Till sist sa kassatjejen "Ja ja, nu MÅSTE jag jobba vidare" :)

Jag skrev om barnuppfostran i inlägget nedan och skröt om att jag minsann inte har några curlade barn.
Hmmm och * harkel*  jag kan väl inte riktigt skryta lika mycket över min konsekvens och gränssättning när det kommer till min roll som hundmamma.
Jag har gått å blivit en sån där hemsk hundmänniska som fostrar ungar med diciplin och suckar högljutt åt gapiga ungar i offentliga lokaler men inte reflekterar över hur hunden "breder ut sej" och gör som hon själv vill.
Bestämmer åt vilket håll vi skall promenera, sitter på köksstolen och dreglar över frukosten (när pappi inte är hemma är väl bäst att tillägga), hon snor bästa platsen i soffan å är det mkt folk händer det att jag sätter mej på golvet för att inte köra ner henne. Hon sover ju så gott nu. Exakt den typen av människor gick jag bananas på b.M (before Märta.)

Jaaa, jag ska skärpa mej när lillkille kommer. Det går inte att ha två så stora ouppfostrade voffsingar som vet tror att jorden snurrar kring dem. Det ska bli ordning å reda.

... eller hur?! :)

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Skönt med problemfria graviditeter... :)
    Häftig hårfärg, skulle själv vilja ha det om jag inte blonderar mig. Såå läckert!!
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  2. Han är verkligen übersöt Lillebror. Förstår ni längtar!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Lille Gotteälsklingen!! Visst är det ett fantastiskt namn?? Passar honom hur bra som helst!!!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare