måndag 30 juli 2012

Framåt



Jag hade tänkt skriva ett inlägg om ångest.
Det låter uppmuntrande va?
Om hur ångesten liksom huggt sej fast i mej med stora vassa tänder å vägrar släppa taget trots att det väl ändå är dags att blåsa "faran över" gällande Märtas pyometra.
Jag tänkte skriva ett inlägg om min stora konflikträdsla.
Hur det liksom knyter sej i mej när jag måste stå upp för mej själv och ta allt ifrån en mindre kontrovers till större gräl, hur  jag tror det härstammar ur min barndom och saker jag då var med om och hur förbannad jag är att bara min kropp åldras och att jag aldrig blir vuxen nog min barndoms sorger.

Men vet ni, det får bli en annan dag. Ett annat inlägg för ikväll känns allt så himla BRA!
Alltså...ångesten bor kvar där i magen men jag kan ändå glädjas.
Märtas sår på magen är så gott som läkt på utsidan, inuti tar det  längre tid.
Gottfrid har ätit flera mål med god aptit.
Å hundarna är så himla fina ihop.

Lillskiten provocerar henne emellanåt. Han blir bitigare och bråkigare när han är trött.
Som en övertrött unge.
Då försöker han stjäla hennes ben och leksaker. Smyger runt henne, närmar sej försiktigt...
Stannar upp när hon morrar lätt och fortsätter sedan.
Å Märta i sin tur slänger med sina leksaker ivrigare och med större entusiasm än någonsin. :)
Deras samspel är fantastiskt att se.
Å Märtis är sååå tålmodig ändå.
Hon ser närmast förvånad ut när han biter henne.
Min fina,fina tjej.
Min fina, fina kille.
Min ljuvliga lilla flock.
En vecka har gått å de börjar redan finna sina roller.

Gottisen har kissat inne en gång idag.
Det gick så himla bra de där första dagarna, men då var vi ju ute mest hela tiden.
En valp behöver kissa när han lekt, sovit,ätit el druckit... vilket är i princip HELA tiden.
Han kan kissa ute, leka 5 minuter å sen kissar han igen.
Men det gäller att vara så observant och ihärdig som man kan.

Jag har jobbat första passet idag på en vecka och Mini har varit hundvakt... med bravur måste jag säga.
Nu ska vi knyta oss allihopa här på köksgolvet... jag å mina douges.
Sov gott alla.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Sov gott ni 3 !!! Imorgon blir det nya tag med moppen ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Så roligt att det känns bättre nu... Å att vovvarna verkar gilla varann... Men hur går det med katten? Kram Mariah

    SvaraRadera
  3. Det låter bra, att ha en flock är trevligt!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare