söndag 22 juli 2012

Första natten



Första natten tillsammans har bjudit på mer än sömn.
Rätt mycket avdet jag förväntade. Märta oro, valp oro.

Två gånger har Märta väckt mej. Stått i hallen, vägrat gå in i köket till oss där vi låg på madrassen Gotte å jag.
Pipit å krävt att få gå ut.
Andra gången vid halv fyra ville Gottfrid följa med.
Så gick de där å strosade på behörigt avstånd.
Jag slumrade ifrån. Vaknade nån timma senare när de ville in.
Då la sej Märta på madrassen hos mej men flög upp när valpen kröp tätt in till henne och letade efter hennes tuttar :)
Hon gick in å la sej i soffan... och Gottfrid sprang efter... stod å pep där för att han inte kunde komma upp i soffan till henne.
Gjorde ett försök men Märta var inte intressserad av att leka mamma mitt i natten. Hon hoppade suckande ner å då gick Gottisen tillbaka till mej.

Madrassen å jag var uppenbarligen en trygg flotte i natt.
Han hade kissat precis utanför vid min huvudända.
Spytt en pöl precis utanför madrassen på ett annat ställe.
Jag har vaknat å haft honom på magen, brevid mej nos mot nos, på min rumpa, tvärs över min hals...
Ja det är verkligen som att ha ett spädbarn hemma. Är helt slut! Men tror inte han behöverså många nätter med mej här nere. Han å Märta är redan idag mycket mer avslappnade med varann och min förhoppning är att från å med nu tar hon över lite mammaroll å kan avlasta mej i trygghetsgivande på nätterna snart.

Ja hörni, det blir mycket hund nu. Å inte så mycket sköntext.
Orken å tiden finns inte till att hitta på fyndiga ordslingor.
Håller tummarna  för att skitungen vill äta lite idag med.

Puss/ (Zombi)Asta

9 kommentarer:

  1. Så söta ni är tillsammans :-)Och Märta är storartad som pallar med honom!!

    SvaraRadera
  2. Man kan bara le o minnas valptiden... E lite avis på dig för valpsuget frodas här åxå, men samtidigt blir jag nyktert medveten om att jag inte har tiden som krävs just nu! Zack hade nog inte axlat rollen som rogivande mor heller, tror jag... Min bortskämde pöjk!:) härliga bilder Asta... En kanonfin valp... Å Märta kommer säkert fålla in honom på ett smidigt sätt i rutinerna! Han har kommit till det ultimata DdB- hemmet! Pözz pårej, o klapp på alla jyckisar!:) // Beata

    SvaraRadera
  3. Låter underbart!!!

    SvaraRadera
  4. Grattis till lillbäbisen!

    SvaraRadera
  5. Haha... kan nästan se Märta när hon flyger upp då Gottfrid letar efter en tutte, hon måste undrat vad som hände?!
    Låter i alla fall jättemysigt att det gått så bra. Snart har Märta vant sig vid att valpen ska vara kvar och då blir det hon som är Tigermamma.... ;-))

    SvaraRadera
  6. Hoppas det går bättre med Märta, men det kan ju ta tid. Penny avskydde Lukas de första två månaderna och morrade åt honom så fort han försökte leka!Sedan helt plötsligt en dag så bjöd hon in till lek, men hon tycker nog ff inte så där förfärligt mycket om honom, utan mer som ett nödvändigt ont. Det är Penny som har total makt över Lukas, och bestämmer över det som är väsentligt i livet typ bollar, godbitar mm mm.

    Så söt han är! Jag kommer i håg då Lukas kom första natten sov han i mitt ansikte med nosen i mitt öra!

    SvaraRadera
  7. Vad fina ni är tillsammans och skriv du så mycket hund du vill!:) Det är en jobbig tid med valp, precis som med spädbarn och man minns inte hur det var förrens man sitter där halvslumrande mitt i natten och tänker:"Vad har jag gett mig in på igen?" Men det kommer gå bra och en sådan bra första natt är väl alldeles utmärkt och lovande. Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Men, så söt han är! Märtas beteende påminner om min äldsta katts beteende när jag kom hem med sonen från BB. Mycket skeptisk och avvaktande, men nu är de bästa kompisar, sonen är kattens viktigaste människa.. Låter bra att hon redan tinat upp lite grann!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare