fredag 22 juni 2012

Vad säger den röda killen?



Bild lånad av Kicki Engman, Kennel Chevalier Rouge.

Ja vad säger han, den röda killen när hans lillsyrra mopsar mot honom här på bilden?
Kanske...
"Passa dej du, min storasyster heter Märtakrokodil."

Ja kanske i alla fall. Nästa söndag ska vi åka ner å titta på den lilla skånepågen å se om tycke uppstår.
Det ska bli såååå spännande.

Glad midsommar på er nu å hoppas att ni har bättre väder än vad vi i Halland har.
Här är molnen många, täta och grå. Tur man inte har småbarn som vill underhållas å dansa kring stången.

Jag har aldrig varit den där typen av morsa som gillat att fjanta runt i "små grodorna."
Jag har gjort det ändå vissa år för barnen skull, men så jäkla roligt har jag inte tyckt att det varit.
En gång när vi åkte till närmsta midsommarstång öppnade sej himlen i ett syndafall å vi satt kvar länge, länge i bilen på parkeringen innan vi gav upp med besvikna barn.
Under flera år firade vi på Liseberg.
Perfekt, svenkarna är ändå väldigt traditionsstyrda och det var nästan alltid lite folk å korta köer.
Barnen fick en rolig dag å mamman slapp låtsas att hon spelade basfiol å flöjt.

Vi ska inte göra något särskilt här idag. Äta sill å potäter så klart.
Det har jag längtat efter även om det varit roligare utomhus.
Senare kommer goda vänner över å kanske grillar vi en korv.
Mannen hoppass nog på lite "lek med stången" som avslutning. Men då får gästerna allt ha gått hem först :)
Det är på den nivån.

Gla midsommar alla.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Passar väl fint ;-) Själv har vi en egen fallossymbol rest på gräsmattan och slipper trängas med främmande folk. Traditionellt ska man klä av sig naken och gå tre varv baklänges runt stången vid midnatt för att önska sig saker. Får se om jag hoppar det.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har en fin midsommar! Fnissar över det du skrivit. Å avundas dig att du ska åka och kika på valpar, för det är ju det mysigaste som finns.
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en trevlig midsommar! Jag är inte heller mycket för traditioner...

    SvaraRadera
  4. Åhhhh A - han är ju jättefin!!! Och jag menar valpen ;)) Vi har haft en kul dag med lillkusinen. Men utan traditioner..

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare