torsdag 14 juni 2012

En amatör på dagsutflykt



Aj aj aj. Mina arma fötter is killing me.
Jag var en komplett idiot inte så himla smart och tog högklackade kilskor i tyg på mej inför en heldag i Göteborgs affärer.
Vad tänkte jag med? Såååå... så amatörmässigt.
Nu har jag skoskav på de flesta tårna men det är inte värst, trampdynorna fram bränner som eld efter timmar å åter timmar av friktion.

Hur som haver, vi har haft en mysig dag... jag å min äldsta å yngsta dotter.
Sprungit in å ut i de flesta affärer.
Äldsta tösen köpte en underbar långklänning i grönt från Indiska.
Mini shoppade flera klänningar och själv nöjde jag mej med tröjan som ni ser på bild.
Modellen här drar ju upp den, men den är stor å gosig (jag tog den dessutom i large) och jätteskön till hösten. Eller NU för nåt sommarväder verkar det ju inte komma nåt.
259 kr på Rut mfl.
Överkomligt å roligt att få med sej nån kasse hem efter många timmar i Göteborg.

Vi åt lunch på Golden day's.
Jag å stora flickan tog av buffén som var jätte smarrig.
Åt ungbakad potatis, grillad kyckling, stekt lax och en massa annat gottigt.
Tog en stor kall öl till.
Fy bubblan så gott.
Mini tog oxfilé med potatisklyftor och cognacsås.
Hon tyckte det var jätte gott.

Vi hade en härlig "tjejdag" även om vädret var precis lika trist i stora staden som här i den lilla.
Ännu roligare hade det förstås varit om mellantjejen följt med oxå men hon jobbar ju.
Det får bli en annan gång.

Puss/Asta

3 kommentarer:

  1. Mysigt att hänga med dina tjejer! Ser fram emot att göra det med mina sedan när de blir stora.
    Det där med storstad och trippa runt i timmar i högklackat vet jag en hel del om och även känslan efteråt. Aotch! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. *ler* Men vilken härlig dag!!! Ni var jättefina!! Och du, jag har lika ont i fötterna, men av HELT motsatt orsak. Jag har haft gympaskor två dagar i rad på mig.. STOOORA blåsor på hälarna. Jag kan helt enkelt inte gå i annat än klackar.. *suck*

    Och du A - det är inget fel på Falkenberg: du och jag bor ju där!! ;))

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Såna dagar sätter guldkant på det vardagliga - skoskavet till trots!
    Trevlig helg till dig!/Mormor

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare