fredag 18 maj 2012

Vilka intressanta frågor jag kommer på...



... tror minsann jag får besvara dem själv oxå.
Den som vill är fri att hänga på.

Vad har varit viktiga vägskäl för dej i livet?Viktiga vägskäl...många, förmodligen fler än vad jag vet om.
Att som 13 åring bli utsläppt från ungdomshemmet och bestämma mej för att sköta mej och för att soc skulle ha fel när de sa att jag redan var körd.
När jag svarade "jo, det kan vi väl" när maken (då 15 år) tyckte att vi skulle sluta fyllehångla och bli ihop mer på riktigt.
När jag valde att inte avbryta första graviditeten och tog steget...klivet... till att bli mamma.  Mitt livs viktigaste roll.
Att flytta från hemstaden med all släkt och alla familjeproblem.
Att ta ansvar för mitt liv och skaffa mej en utbildning, ett jobb, en egen inkomst.
Att 26 år gammal bestämma mej för att leva trots att jag länge ville det motsatta.
Jag har gjort mindre smarta val oxå och val jag kan undra vart de skulle ha lett mej om jag sagt ja istället för nej eller nej istället för ja.

Nämn tre fördomar du vet om att du har?Jag vet att jag har fördomar mot värmlänningar å att jag drar alla över en kam.
Att jag tänker på dem som lantisar som dödar vargar och krökar hembränt.
Trots att jag VET att det finns bra värmlänningar... de jag känner, och förmodligen rätt många som jag inte känner.
Jag har fördomar mot rika människor. Ser på dem som priviligerade och färgade av det.
Faktum ÄR att människor med begränsad ekonomi faktiskt är mer benägna till att skänka pengar och bidra till solidaritet. Åtminstone tror jag det :)
Å mer... tja,jag tänker å tycker en hel del i hemlighet. Stureplansbratts ingår i de tankarna...

På vilka sätt lever du som du lär... och på vilka sätt gör du det inte?
Det finns mycket som jag TYCKER/KÄNNER men faktiskt inte gör nåt åt.
Tex har jag egentligen svårt att försvara köttätande (å jag äter en massa kött.) I synnerhet när det inhandlas i stora affärer och allt skall säljas så billigt som möjligt.
Jag tycker egentligen inte att detta "nöjesflygande" till andra länder kan försvaras heller när miljön är så pressad som den är.
Sedan skulle jag så klart kunna skänka mer pengar, hjälpa till mer än vad jag gör med både tid och pengar.
Jag pratar mycket och ofta om vinsten och glädjen med det mångkulturella samhället men umgås med väldigt få "utlänningar." Bortsett från min svärson (som ju faktiskt inte är min förtjänst) så är det bara min nya vän Jai från Thailand... men henne är jag å andra sidan väldigt glad för.

Vad är du mest nöjd med vad det gäller ditt yttre?Å jag vet inte. Mina händer. Mina ögon. Att jag är "späd" upptill vilket gör att kläder sitter bra.

Om du fick ligga med vem du ville... ett frikort helt enkelt... vem skulle det då vara. Välj en svensk och en utländsk.Herre gud, det finns ju så många att välja på. Josh Holloway ligger bra till. Svensk... tja, Thorsten Flinck väcker något inom mej.

Vem av samma kön attraherar dej mest?Som min äldsta dotter sa Mia Skäringe är en kvinna i min smak. Cecilia Frode har jag alltid varit svag för.

Vad retar du dej på mest med sittande regering?Att de låtsas att de rör sej mot vänster när det faktiskt är tvärtom. Vår stadsminister talar sej varm om "vanliga människor som sjuksköterskor och hantverkare" men gynnar egentligen sina egna precis som alla sina företrädare. Han talar sej varm över facket men är precis lika fackfientlig i handling som M alltid har varit.

Vad har sittande regering gjort bäst?
De har lyckas stjäla klassiskt socialdemokratiska väljare och de har fått saker å ting att handla om personligt förtroende och inte om ideologi och politik.

Beskriv dej som barn med fem ord?Blyg, rädd, osäker, ful och kärlekstörstande.

Beskriv dej som vuxen med fem ord?Känslig, stark, bestämd, bekräftelsekåt, tålmodig

Berätta om när du gjorde bort dej en gångÅhhh jesus. Jag har gjort bort mej sååååå många gånger. Jag är lite av ett proffs på det...
Jag har råkat visa dildosar för främlingar, lekt arg hund mot grannar (å trott att det var dottern), gjort ansiktsplask framför unga killar, talat skit om folk som visat sej stå precis bakom  å en hel del annat.
Det kräver nästan ett eget inlägg... om ni är nyfikna så hojta.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. *ler* Åhhh, vad kul att du gjorde det! Skrev detta inlägg alltså. jag tänkte nämligen just precis så - att dessa frågor var så "Asta" och undrar vad hon hade svarat. Och så gjorde du det!! Kul! Fantastiskt kul svar.

    Hoppas du har en fin helg A! Kramar

    SvaraRadera
  2. Roliga svar och javisst, gör ett inlägg om dina pinsamheter. :) Ha en fin lördag! Kram, Maria.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare