lördag 5 maj 2012

Lady Damers ordkrig med Carola



Lady Damer är en blogg jag läser regelbundet. Jag skulle tro att flertalet av er känner till henne, hon är en ständigt stigande bloggkomet på cyberhimlen och skriver mycket om genus. Ibland håller jag med henne, ibland inte men hon får mej ofta att tänka till.
LD får HUR många kommentarer som helst och det är ofta i kommenterarfältet det intressanta uppstår.
Hetsiga diskussioner. En mängd "åhh vad du är bra" och en hel del kritik.
Lady Damer är i mitt tycke en utmärkt provokatör. Det hon är sämre på är att bemöta kritik och ifrågasättande. Rätt ofta ignorerar hon uppriktiga förundringar eller ger dräpande svar till de som är artigt kritiska. Det har hänt mej, när jag inte alls haft ont uppsåt vilket gtjort mej både förvånad o lite sårad.
Det är hennes svaghet.
Just nu har LD en hel följetong av inlägg angående att Carola lät tvinna in extrahårpå sin adoptivdotter.
Kritiken handlade väl... tolkat av mej, kort sammanfattat... som att Carola inte var nöjd med det korta håret dottern hade, ville göra henen mer "prinsesslik" istället för att bounda med sin nya dotter.
Ni som är intresserade av debatten kan med fördel läsa LD's följetong av inlägg och Carolas svar på kritiken.
Inte många är väl intresserad av min åsikt här. Är ni det får ni den här i en mening...
Carola har gjort/ sagt mycket konstigt genom åren men hon får oxå oförtjänt mycket kritik för i princip allt. Jag tycker verkligen inte att detta med ett frisörsbeök och skonsamt isatta korkskruvar är hela världen.

DET jag skulle komma fram till med denna enormt långa inledning... förutom att jag ville puffa för två läsvärda bloggar... var att så här gör alla stora bloggare för att både skapa rubriker om sitt namn och få nya läsare.
Då och då läser man ju bloggtips. Stora bloggare och portaler ger tips om hur man får fler läsare.
Kommentera hos andra, länka, puffa, ha spännande rubriker, mycket bilder and so on.
Jag kan tipsen utantill, ni med säkert.
Men det som verkligen ger läsare är konfrontation!

Så ni som vill ha fler läsare ut å kriga och kritisera. Det kommer göra under med läsarsiffrorna :)
Ha en fantastisk lördag!

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Har inte följt LD, men kanske tittar in... däremot orkar jag inte vara konfrontativ på bloggen för den får gärna vara lite vilsam. KOnfrontera folk med konstiga åsikter har jag nog av i verkligheten :-D

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare