tisdag 22 maj 2012

Jag har begått ett väpnat rån...



... eller nån annan vansinnigt kriminell handling. Mord kanske.
Dräpt en lat make.
Kanske inte i detta livet men det måste banne mej ha hänt i ett tidigare.

Jag är nämligen, och har alltid varit, fruktansvärt rädd för polisen.
Bara deras blotta åsyn ger mej hjärtklappning. Varje gång de kör förbi mej drar jag en lättnades suck.
Ja! De lät mej vara.Ikväll när jag körde hem från jobbet hamnade jag i bilkö.
4-5 bilar framför mej stod flera poliser, bilar med blåljus.
Jag kände panik!!!
En traffikkontroll. Helvete oxå.
Trots att jag var nykter. Trots att bilen inte var stulen.
Måhända är den obesiktigad, jag vet inte, det skall göras i dagarna men lixom inget farligt...
Hjärtatbultade våldsamt. Kunde jag vända?!
Plötsligt skedde det. Bilarna framför mej backade och vände om, så förmodligen hade det skett en olycka eller ett gripande av något slag där framme... polisen var hur som helst inte intresserade av oss andra.
Jag vände, körde in på obekanta slingriga skogsvägar, fortfarande med rädslan i bröstet.
Tillslut fann jag en skylt som visade mot E6 och kunde ta mej hem.
Först NU börjar jag lugna mej.

Ja ni hör, jag är helt knäpp. Jag känner mej och reagerar som en eftersökt brottsling.
DET har jag tydligen ingen större fallenhet för trots visst påbrå :)

En gång blev jag stoppad i en nykterhetskontroll.
Jag blev så nervös att jag plötsligt inte visste hur fönsterhissarna fungerade.
Jag tryckte å fipplade på alla knappar.
Låste bilen, öppnade tanklocket och hade mej.
Tillslut fick jag öppna dörren istället. Å inte ens det var självklart.
Polisen verkade närmast förvånad när jag sedan blåste grönt.

Sov sött, jag hoppas att jag slipper mardrömmar om mörkklädda män ssom burar in mej.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha! Och du kallar mig neurotisk?! :)

    SvaraRadera
  2. Men A - vadan denna hjärtklappning?? Men det är nog så. Att du varit en lönnmördare eller något.. *ler* Hoppas det lugnat sig!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hm, känner lite hjärtklappning jag också av att se polisbilar. Av att se män i polisuniform måste jag erkänna att jag också får litegranna...hjärtklappning.

    SvaraRadera
  4. Jag är alldeles för trist och tråkig för att känna någon "panikhjärtklappning".
    Möjligen lite extra snabba om det är en snygging i polisuniform... A du går miste om att se det snygga i en polis i uniform, känner med dig ;-)
    Vi har alla våra rädslor.
    Jag tycker mig tappa glasögon, ringar, örhängen osv när jag står på en bro och tittar ned. Känner mig trygg inuti ett fordon, annars är broar läskiga. Beror lite på höjden också...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha, påminner mig om när jag och min kompis H skulle åka till Norge för att köpa reservdelar till ett tält. Strax efter att vi passerat norska gränsen blev vi stoppade av tullen. Då blev H precis så där. Han förstod inte hur han skulle öppna fönstret så de kunde prata med oss och sen kom han inte ihåg hur bakluckan skulle öppnas... Som om vi skulle åka dit för att smuggla tältpinnar?!?

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare