söndag 13 maj 2012

En söndag som kom och gick

Så fort gick en ledig helg.
Swich, swich så var det söndags kväll.
Men jag har haft en fantastiskt trevlig å vilosam helg.
Tankat med god mat, avhållit mej från alkohol och tagit långa sovmorgonar.
Gosat med hunden och faktiskt oxå med maken efter som vi varit BF en stor del av tiden.

Idag har vi haft finfrämmande.
Pappsen å hans fru var här och även min bonusbrorsa med hunden Alfons. Fler bilder på hundarna finner ni i inlägget nedan.
Det var första gången de fyrfotade träffades men som vanligt löser dom det mycket bättre än man tror.
Alfons åkte på några "kyssar" men inte värre än att han ville undersöka "framstjärten" på Märta om å om å om igen efter 2 sekunder.
Likt världens charmigaste Duracellkanin for han fram (jag älskar ju alla plattnosade jyckar) på sina små ben. Vilken energi! Hade jag haft 0,13% av den hade jag sluppit stå i vassen i sommar.
Slutligen fick Märta nog å vi splittade på de små liven.
Ni vet hur det är tjejer...tillslut ORKAR vi bara inte med tjatet utan a.) ger efter å lägger oss på rygg eller b.) är redo att servera en käftsmäll. Märta såg ut att välja alternativ B.

Här är en bild på grabbarna.
Är så stolt över denna grabb... ja, över båda men nu talar jag om den yngre. Brorsan.
Han ser bra ut, han är sympatisk som fasen, han har pluggat på Chalmers i massor av år och är bara så rar. Moderat... men jo, rar.


Pappas ömma hustru är ungefär lika galen som jag i kläder, skor, väskor och solglasögon.
Vi pratar alltid shoppingfynd och vad vi köpt men inte vill berätta för våra män.
Hon är det bästa som har hänt pappsen... näst den där dagen i maj för snart 43 år sen då. :)
Jag fick en för tidig födelsedagspresent.
Boken "Havsmannen" av Carl-Johan Vallgren som faktiskt utspelar sej i det lilla samhället där jag bor.
Nu kan ni googla alla nyfikna.


Jag bjöd sällskapet på en paj som jag aldrig bakat förr.
Inte så konstigt kanske för jag bakar knappt aldrig. Den såg inte mkt ut för världen och jag hade mina farhågor när jag tog ut den ur ugnen men den var faktiskt mycket god.
Ananaspaj.
Den skall jag göra omi veckan tror jag när jag får mer besök här.
Bjöd även på kycklinggryta med coccosmjölk, färsk ingefära och chilie. Den blev "så där", klart ät värd men inte himmelsk på något sätt



Solen förärade oss med sitt sällskap även om det inte var några temperaturer att skryta med.
Rätt så kallt i vinden men vi kunde sitta ute i alla fall.
Det underlättade mycket med hundarna och sen blir det mer avslappnat oxå.
Kanske kunde man fått någon liten färg på kinden om det inte vore för allt spackel som jag hade i nyllet.

Nu ska jag runda av. Gå en kvick runda med min vovvsing innan det blir helt mörkt.
Fantastiskt ändå, klockan är halv tio och det är inte svart.
Ska försöka... F Ö R S Ö K A... komma i säng i tid ikväll så jag kan börja nya veckan pigg å fräsch.

Må så gott.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Ja annanaspajen är så god! Hoppas du får en bra vecka.

    SvaraRadera
  2. Älskar an(n)anaspaj;-) kan undra vad Märta skulle tycka om min lill-fis... Matte faller nog pladask

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare