torsdag 3 maj 2012

Bikiniprovning, kilklackar å annat elände



Jag har varit ledig idag å det har varit en bra dag.
"En bra dag" är ofta en dag när man hinner både ock.
Både slappa å få något gjort.

Så om intresseklubben nu tar upp sina anteckningblock och pennor så skall jag redovisa för er om dagen som varit.
Sovmorgon. Hur tokskönt är det inte att vakna vid nio, släpa upp spikmattan i sängen å somna om.
Få lov att somna om.
Som småbarnsföräldrar kan man nog knappt föreställa sej den lyxen, men den tiden kommer tillbaka. Jag lovar.
Då får du i och för sej en jäkla massa andra problem men ändå, sovmorgonarna blir dina igen.

Drog iväg till stan. Behövde handla lite mat och byta mina tygskor från Lindex som jag premiärvurpade i här om dagen å slog halvt ihjäl mej. Som tur var såg ingen mej (varför är det så förbannat noga?!) men min axel och min höft kände det minsann.
Vem fan sa att höga kilklackar är lätta att gå i?!
NÅN har sagt det, så mycket vet jag...
Skorna som är i tyg sprack... men jag fick ett par nya och en ny chans att slå ihjäl mej.

Sen gick jag till Kapp Ahl. Hade sett en bikini på nätet som såg lovande ut.
På BILD såg den lovande ut, på mej såg den ta med fan inte klok ut.
Brösten plattades ut och jag såg ut som en valross med färgglatt band om magen.
Nej! Ingen bild på det nej.
Provde en annan bikini. Precis lika ful på.
Det fick vara.
Jag får väl stå i vassen iklädd burka eller nåt i sommar.
Ja,eller helt enkelt prova någon annan modell. Gärna när jag rakat benen och fått liiiite färg på dem.
Som tröst köpte jag mej ett par vida, tunna sladdriga byxor.
Väldigt bohem chica tyckte jag.
Väldigt fula tyckte Mini.
Sköna som attans i alla fall.

Ja, sen handlade jag mjölk,ost, pålägg, grädde,ägg...
Det vanliga.
Å blomstrerna då.
Fick även ihop en middag och har tvättat 3 maskiner tvätt, vallat hunden vilket får kvala in som "godkänt" för en husmor.
Nu unnar jag mej ett glas rött och en chokladbit för det FÅR husmödrar göra.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Sovmorgon, det skönaste som finns!

    SvaraRadera
  2. Oh, sorry. Det kan nog ha varit jag som sa att kilklackar är så lätta att gå på. Men det gäller bara dem som har stöd runt vristen. Jag har två par nu som jag till och med kan springa i om det blir bråttom. Och sedan har jag ett par bryta-foten-modellen.

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå haft "ledig" dag. Jag tog helledigt fr kl 10 imorse, då hade jag gjort vad jag skulle. Skakat sängkläder, bäddat, dammsugit, o torkat golv ef lilla Hjärtat då hon löper nu. En stor del av dagen har tillbringats på balkongen i trosor o bh (jag bor på 3e vån, jag lovar...) i solen o haft det sååå skönt.
    Ässssch, lite ogräs är väl snyggt det oxå ;)

    SvaraRadera
  4. Härlig dag - dock ingen sola-dag då det varit kallt. Men bikini!!!!! Fyyyyyyyyyyyyyy... Funderar allvarligt på en baddräkt med en liten kjol till... Huva!!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare