tisdag 3 april 2012

Hjärntvättade kanske väl bra där?!



Jag klagade inför Mini igår kväll, sa att min blogginspiration var slut nu när allt jag gör är hostar, snorar å svär över att jag aldrig blir frisk.
"Hjälp mej, vad ska jag skriva om" gnällde jag till Mini
Hon funderade en liten stund och sa sedan upphetsat...
"Jag vet. Skriv om samhället. Skriv om de jävla muf'arna som slutat på gymnasieskolan och som nu kommer tillbaka för att lura dumma, okunniga förstagångsväljare att rösta på Moderaterna- det nya arbetarpartiet (hon fnös) Skriv om dom. Dom är onda!!!"Alltså... ibland känns det som om den där hjärntvätten gick lite över styr. Haha...

Jag hoppar alltså över att skriva om de onda muf'arna.
Men det kan mycket väl komma ett politiskt inlägg senare. Svt börjar sin nya serie "Min sanning" ikväll och först ut är Mona Sahlin. Ser mycket fram emot det.
Ja, nu är ni varnade.

Igår plockade jag med mej lite ris in från hundrundan och satte i gula fjädrar och några limegröna ägg.
Jag köpte en påskblomma på ICA när jag ändå var där å fyllde på mitt lager med Fishermans friend och jag ställde fram en höna i keramik.
Så nu har vi påskpyntat Astas hus.
Å jag var... jag ÄR med... detta året oxå och är...trots hosteländet... väldigt glad för det.
I ett år har jag tänkt på min plötsliga känsla av att "dö innan påsk" och det är med lättnad jag inser att jag inte har den minsta övernaturliga förmåga kring att se in i framtiden.

Dag 10 som sjuk. Hoppar in i duschen.
Puss/Asta

3 kommentarer:

  1. Onda, ha ha ja vad ska man säga?

    Bra påskpynt. Jag fick 500 kycklingar som står på bordet. BAJS för att vara sjuk. Kram.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, men de ÄR ju onda ;-)

    SvaraRadera
  3. Hurra för Mini *ler* Men absolut inget hurra för att du är sjuk!! Blä.. Skickar krypådig-kramar A!!

    Och du - vi påskpyntar ungefär lika mycket du och jag. ;)

    Kramen om!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare