onsdag 7 mars 2012

The name of the game... hockey



Dags för slutspel i hockeyns elitserie.
Den bästa tiden pååret för alla hockeyfrälsta.
För Frölundas del gick alla matcher som kunde gå fel igår just det... fel och vi hamnade inte bland de fyra första som åtnjuter extra hemmamatcher.
Men men, vi är med. Vi fick det motstånd vi förmodligen valt om vi fått välja och jag är full av förhoppningar.
Så här tippar jag de olika kvartsfinalerna....

Luleå valde AIK.
Luleå är ett stabilare och spelskickligare lag men kanske underskattar de AIKs brinnande vilja och Viktor Fasth i mål.
Tror ändå att Luleå tar hem det här med matchsiffrorna 4-2

Skellefteå- Modo
Mmmm. Tyvärr Bullmamman. Jag tror på skräll här och på att favorittippade Skellefteå underskattar Modo alltför mkt. Modo skräller med siffrorna 3-4

HV71- Färjestad
Kanske den jämnaste kvarten. Den osäkraste i allafall.
Två egentliga topplag som spelade lite knaggligt till och från.
Även de lag jag själv har mest negativa känslor kring.
Här vågar jag knappt gissa. Men okej. 4-3 till HVs favör då.

Brynäs- Frölunda
Brynäs blev ju tvingade till att möta Frölunda, det fanns inget att välja på.
Brynäs har ingen bra statestik i sina möten mot mitt älskade Frölunda och hur pigga å vassa Järnkrok och Silverberg än är så rår de inte på Frölunda. Det är min förhoppning men oxå min tro.
Matchsiffror 2-4

Men hockey är hockey. Allt kan hända.
Djurgården tippades spela sm final innan serien började å får nu kvala.
Många experter trodde att Frölunda skulle få kvala men vi har varit bättre än på många år.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare