tisdag 6 mars 2012

"Maria Montazami lottar ut 5 servettringar...



...gå in på hennes blogg och tävla" står det på Amelia.se sida på facebook.
Käckt,
Heja Maria. Heja våra kändisbloggare. Skit samma om de skriver nåt av intresse.
Ja en smula bitterfittig är jag faktiskt fortfarande.
Jag har fått mail av Veronica på Amelia att hon beklagar hur jag känner (å det tror jag säkert) men i övrigt är det ingen där som på annat sätt gjort någon notis av att vi har lämnat.
Ingen som på något sätt försöker gå oss halvvägs till mötes.
Vi var många av de gamla och vällästa bloggarna som gick samtidigt och inte ett ord på sajten om det.
Men hemmafrugans servettringar lottas ut.
Bha! Rätt beslut att flytta Asta. Rätt beslut.
Släpp det å gå vidare.

Ja, God morgon förresten.
Det är en strålande vacker dag. Solen skiner men temperaturerna har nog sjunkit igen.
Det kändes inte som 5-6+ när jag släppte ut Märta.
Grannen verkar ha skaffat sej en ny hobby och sågar i någonting utomhus sedan nån timme tillbaka.
Whoooooooom, whoooooooooom, whooooooooooooom, whooooooooom
Det är lite som när barnen var små å tjatade/slogs. Man stängde av, "hörde det inte" femtielva gånger tills det plötsligt känns som om man vill vråla "SLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTA!!!!"
För att ljudet gått under huden på en.

Det är grundseriens sista elitseriematch ikväll, men jag jobbar. Typiskt.
Fruktansvärt jämt i tabellen och vi...Frölunda... kan hamna allt ifrån 2:a till 5:a tror jag inför slutspelet.
"Ehh, jaha ock?!" tänker en del av er oinsatta i hockey. Ja men det har med antal hemmamatcher i slutspelet att göra förstår ni väl. För bövelen!

Puss/ Asta

11 kommentarer:

  1. Som sagt, det känns lite som att avsluta ett destruktivt förhållande att lämna gamla portalen. Nu känns det som om jag har kontroll över min blogg.

    SvaraRadera
  2. Åsa. Ja så känns det faktiskt. Man saknar det lite även om man vet att det inte alls var bra på slutet. :)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset om hunden, det är nog så som du skriver. :) Om ameliaportalen så gjorde du alldeles rätt att lämna. Klokt Åsa skriver här ovan och det verkar nog mer vara tomma ord/löften länge, medan handling visar exakt vart de står.
    Gillade Maria Montazami i början, men nu sedan länge så är hon ungefär så som du beskriver motorsågen här. Det går under huden och man orkar tillslut inte mer. Blir bara trött när jag ser henne, även om hon säkert är en vänlig och kreativ människa. Ha en fin dag! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria.Ja,det var mkt fina ord men rätt lite verkstad.Amelia borde förstått att de hade EN fördel jämfört med andra portaler och det var gemenskapen. Nu sabbade de allt i ett svep. Gjorde oss osynliga tomför varann. Nej, tack å hej.
      Kram

      Radera
  4. Jag håller med dig. Jag måste känna mig hemma här innan jag släpper den gamla men jag tror det är dags. Som sagt så är det rätt konstigt att ingen nämnt det här.

    Härligt att du fått dig lite Gunvor till livs. Om du visste hur många Gunvor det finns här. =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pipan. Fast grejen är ju att när man kommer in på Amelia sajten så hittar man ju ingen. Allt är sabbat där, vi får bygga nytt här.Å vi ÄR ju tillsammans. Det är viktigare än var vi är nånstans. Kram

      Radera
  5. Jag stannar fortfarande kvar på Amelia, mest för att jag varken har tid eller ork att hitta och lära mig en annan site. Men det är så fåningt med deras fixering vid kändisbloggarna, som oftast är helt ointressanta att läsa. Nu har ju jag förmånen att vara en av "bloggarna vi gillar" men inte ens då syns jag alltid på första sidan, och bland övriga bloggar är det omöjligt att hitta. Om jag inte har koll på bloggens namn/adress så hittar jag den inte. Det innebär att jag inte hittar de jag inte själv länkat till och jag hittar ju absolut inte till nya bloggar. Trist, och surt att Amelia, som annars alltid slår sig på bröstet om att de är till för läsarna och på läsarnas sida, inte ens verkar bry sig om kritiken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Freja.Fast basen är jätte lätt här. Enklare än Amelia. Min design fick jag ju hjälp med. Annars finns det enkla mallar. Komsi komsi. Kram

      Radera
  6. Ja, tack o lov att jag flyttade därifrån. Vi andra är inget värda o har inte varit det heller o kommer aldrig bli.
    Numera håller jag på Växjö, hoppas dom når slutspelet. Är 2v sen jag var o tittade i Växjö, det var kul.
    Ha en skön jobbkväll !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blondie. Hade oxå hoppats på att Växjö skulle nå slutspel. Kram

      Radera
  7. Hej och hopp sötnöt! *ler* Jag kör ännu dubbelt... Men jag förstår absolut din ståndpunkt och vad du menar. För även om jag inte är särskilt mycket läst eller så - och inte heller kanske anstränger mig tillräckligt - så tycker jag att de tagit helt fel beslut.. Och förlorat.

    Men servettringar är ju apkul!! ;))

    Kramar - och nu måste jag läsa i fatt!!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare