tisdag 6 mars 2012

Manlig fägring i regeringen.


Bild: Snodd hos Lady Damer

Antar att ni sett orginalbilden?
Om inte var det en massa kvinnliga ministrar i chicka klänningar och posér.
Hur relevant det nu är att stadsråd ska vara just det... chicka.
Jag tycker tex att Nyamko Sabuni är pinsam som jämställdhetsminister när hon vägrar vara feminist.
Jag tycker att barn och äldreministern Maria Larsson är rent oduglig på sin post och att Annie Lööf verkar inkompetent.
Det tycker jag prickiga klänningar och vågade bensprattel till trots.

Såna bilder är bara fåniga.
HUR fåniga blir uppenbart när man byter ut deras ansikten mot manliga ministrar.
Eller är deet någon som kan tänka sej att Reinfeldt skulle kunna tänka sej att ligga på en fäll å le inbjudande på riktigt.

Varför GÖRS sådan här reportage? Varför tas sådana här bilder? Å varför i herrans namn ställer de kvinnliga ministrarna upp på skiten?!

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Ibland undrar man ju... Kram!
    PS Förstår att flytten varit jobbig! Men! Jag tycker det är himla fint här! Och bara du fortsätter skriva så kommer jag läsa, oavsett var du finns!
    /ida =)

    SvaraRadera
  2. Tack Ida. DET är jag så glad för. Kram

    SvaraRadera
  3. PINSAMT! Men jag gillar verkligen bilden på Göran Hägglund i grön klänning. Det ser...rätt ut på något sätt. Som om han trivs i den :-D

    SvaraRadera
  4. Ja visst gör han Åsa. Det kanske bor en liten transa inom honom som väntar på att få komma ut. Kram

    SvaraRadera
  5. VANSINNE!!! Skulle ALDRIG nedlåtit mig.. *suck*

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare