söndag 11 mars 2012

Konstig känsla



Jag har haft en så konstig känsla i kroppen de senaste dagarna. En känsla som jag har svårt att analysera.
Jag har känt mej lycklig. Levande. Tacksam för så mycket...
Extraresurser på arbetet har gjort jobbet betydligt drägligare.
Våren är på väg.
Min man och jag har kommit varandra närmare. Pratatmer, kramats mer.
Jag har känt mej nöjd. Att mitt liv är okej... eller till och med mer än så.

Men samtidigt, när jag släpper garden, så är det som om något tickar i mitt bröst.
En oro som bara flammar till och som jag oftast kan trycka undan. En stress som jag inte kan förklara.
Ju mer jag försöker analysera den, ju längre bort kommer den.
Ungefär som när man försöker fånga en dröm man haft...

Jag skall verkligen försöka vara så snäll mot mej själv som jag bara kan.
Unna mej mycket av det som får mej att må bra.
Samla på allt det där som gör mej lugn å lycklig.
Sova
Skratta
Promenera
Sitta i en vindskyddad vrå å lapa sol med filt om benen
Pussas med Märta
Vara med min familj
Läsa
Kanske shoppa nåt fint.

Vad gör ni när ni vill vara snälla mot er själva?

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Tycker verkligen att du skall vara snäll mot dig! Appselut!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tränar, tror jag. Då känns det som om jag är snäll mot mig själv. Vet inte varför, för oftast är det en rätt plågsam process ATT träna. Jo, och när jag tar mig tid att sitta ner och skriva något som aldrig kan bli annat än lite klotter i en dator.

    SvaraRadera
  3. Då äter jag vad jag vill, tillåter mig att ligga still och dega ut. Tillåter mig att känna mig ynklig och rädd. Men det är inte lätt faktiskt.

    Det är typiskt när man mår bra i tillvaron som du gör nu, att då kommer gnaget och rädslan, oron att man ska bli av med allt, att det ska gå i kras. Jag brukar också få den där känslan när allt är ovanligt bra.

    SvaraRadera
  4. Tar hand om mig själv :) Bäddar ner mig i sängen med en bra bok, går på spa, en powerwalk i ensamhet och svslutar med en latte på Gateau, vardagslyx :) kram/Diana

    SvaraRadera
  5. Vi var vid sumpafallet i dag vid 154:an och bara njöt. Fikade, strosade och sen släpptes jag av vid gekås och shoppade lite med mor och sen en härlig promenad till med det lilla monstret... Det är belöning + en stor chokladbit

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare