tisdag 27 mars 2012

Hur jag mår?

Jo tackar som frågar...

Huvudet värker. Så där enträget och oresonligt i pannan.

Ögonen kliar inte tack o lov.

Näsan rinner, är täppt. Svider. Nässprayen å en konstant snytande har gjortt attt jag blöder näsblod.
Huden på näsan är röd och öm.

Munnen o svalget är så där obehagligt torrt att dett inte hjälper att dricka.

Irritattion i luftvägarna. Hård, torr hosta. En del slem.

Kroppen trött. Lätt ont i ryggslutet.
Det känns som om jag inte sovit på en vecka.

Pulsen är tacycard. Kring 100 skulle jag tro.

Andningsfrekvens > 20/min. Jag blir tjostig bara av att röra mej från ett rum till ett annat.

Humöret är uppgivet. Lättretat. Deppigt.

Mediciner som intagits är.
T. Telfast
Inh Pulmicort
Nässpray Livostin
T. Cipralex
Inh Ventolin

Å våren har bara börjat. Jippi.

4 kommentarer:

  1. Eländes, elände att du inte kan njuta som vi andra, som slipper den allergin, kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag läser det här och känner mig så tacksam över att inte vara allergisk... Din stackare, jag skickar lite pollenterminatorer till dig...

    SvaraRadera
  3. Men fyyyyyyy - vad bedrövligt! Satt just och funderade på det - har två pollenallergiska killar - funderade på hur hemsk våren måste vara när man är allergisk. Och så kan man ju vara allergisk långt in på hösten med!!

    Stackars, stackars A!!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni. Liiiite hjälper det faktiskt att folk tycker synd om en :) Kram på er töser.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare