söndag 18 mars 2012

Gammal kärlek


Jag har återupptagit en gammal förälskelse.
Ett tag var vi lite trötta på varann, jag tror det var rätt ömsesidigt, men efter ett år eller mer har vi återtagit kontakten å ses numera minst en gång om dagen för att "ligga."
Ja det är hur härligt å endorfinboostande som helst.
Jag pratar förståsom min spikmatta.
Denna ljuvliga uppfinning för värkande axlar, spända leder, huvudvärk, rastlöshet.
Min kvalitetsstund med mej själv.

Ja herre gud å kära vänner...
Det är till att ha gått å blivit gammal.
Fnissa i mjugg ni spänstiga 25 åringar, förr än ni anar fyller ni 40 å då händer det grejer.
Hur mkt "det nya 30" 40 än är.
Gråa hår, rynkor å tyngdkraftens drabbningar... sånt är ju bara estetiskt.
Men plötsligt går man dessutom upp i vikt lättare.
Lederna protesterar. Ena dagen kan det vara knät, andra höften och man hörssej själv säga
"Aj aj aj min ischias."Att springa på krogen blir bara jobbigt för "folk är så unga", "pratar så högt" och så ska man ju ta sej hem oxå.
Baksmällorna hålleri sej i 4½ dygn (nej, inte riktigt men man måste få överdriva lite), sex blir ungefär lika spännande som att rensa avloppen och "att ha kvalitetsstund med sej själv" handlar allt mer sällan om färgglada dildosar med nya fräscha batteri i utan mer om att andas i fyrkant på en grön tygmatta med vassa piggar på.

Sådana blir aldrig ni?!
Nähä.
Ska vi slå vad?!

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Jag hade mitt första riktiga jävla ryggskott med ischiaskläm när jag var 15 år. Hjälper denna där mattan nå?

    SvaraRadera
  2. Pipan. Vid ordentlig ischias är det ju Voltaren el nåt annat NSAID preparat som gäller för att lindra smärta och hämma inflammationen men jag tycker spikmattan hjälper så till vida att den ökar blodgenomströmningen och hjälper en att slappna av. Kram

    SvaraRadera
  3. Så det är alltså en spikmatta jag behöver....

    SvaraRadera
  4. Usch. De där långa baksmällorna är fan bland det värsta som finns. Fast de är ju rätt enkla att undvika. I alla fall.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare