onsdag 28 mars 2012

2 x boktips



Här om dagen läste jag ut
"Inifrån- makten, myglet,politiken" av Thomas Bodström. Efter 10 år i politikens hetluft skriver Thomas själv om det Socialdemokratiska partiet, motståndarna, massmedia och sin egen roll.
Om den var bra?
Tja, för en Socialdemokratisk nörd som en annan hör den nästan till allmänbildningen och jag tycker att den var intressant men inte mer.
Nåt direkt oväntat eller överaskande kan jag inte påstå att den bjöd på.
Läsvärd för den poliskt intresserade kanske men ingen stor läsupplevelse precis.
Betyg: 2 av 5

Nu har jag däremot börjat på nåt HELT annat och en bok jag efter 100 sidor (av 478... den är tjock) blivit förälskad i!
Kanske har "alla"redan läst den... eller sett den på film?
"Niceville- tre kvinnor, två världar, en historia" av Kathryn StockettEn berättelse om den amerikanska södern på 60-talet berättatkring två svarta hembiträden ich en vit ung kvinna
Återkommer med recention men denna boken lovar väldigt, väldigt mycket! 

Har ni läst någon av dessa? Vad läser du just nu?

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. inte läst bodström men Niceville! gillade den mycket! jag läser natacha kampush biografi.. hon som var fången i en källar håla! fruktansvärt öde!!! boken är ok!!
    kram köpenhamn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Världens bästa Köpenhamnsmamma. Är inte så förtjust i den typen av dokumentärer med eländes elände. Lästenstaka bra. Den 1000:e gången tror jag en hette som var ok om en kvinna som var självdestruktiv. Kram

      Radera
  2. Har inte läst boken, men såg filmen NICEVILLE för ett tag sen! SKITBRA tyckte både jag å maken!! KRAM MARIAH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mariah. Jag ska se filmen, men ville läsa boken först. Det är den väl värd. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare