torsdag 1 mars 2012

Vem är Asta...


... krokodillmamman mitt i livet?

Tja, jag är en väldigt vanlig kvinna har jag kommit på, trots att jag alltid... i hela mitt liv... gått runt å känt mej ovanlig.
Jag fyller 43 i år... inte en helt unik ålder.
Jag är gift.
Jag har 4 barn. Kanske är det något fler än genomsnittet men inte heller heltossigt. Inte som om jag haft 14 barn.
Jag är sjuksköterska och inte hemlig agent.
Jag är så där lite alldagligt smårund om lår å bak som många kvinnor i min ålder är.
Gillar pizza, rödvin, lugna hemmakvällar, "Så ska det låta" och har en make som klagar över för lite sex.

Jag har bilar som börjar skrutta ihop. Villa... inget drömhus alls.
Hund. Världens vackraste så där är jag lite unik. Eller det är kanske HON som är det?
Katt. Pensionsförsäkring som jag påbörjade alldeles försent.
Gillar att shoppa. Röstar socialdemokratiskt. Lyssnar gärna på svensk musik men har en bred musiksmak.
Jag sjunger falskt i bilen, gillar promenader, struntar allt för mycket i solskyddsfaktor och har fler skor än jag egentligen behöver.
Jag är hyfsad på att laga mat men har tummen mitt i handen då det gäller tekniska saker.
Jag älskar Astrid Lindgren och har läst fler än 10 John Grisham böcker.
Jag har ett någolunda självförtroende men rätt kass självkänsla.
Snusar å käkar antidepressiv medicin.
Jag har gått i terapi, har två tatueringar å jag har alltid dåligt samvete över något.
Väldigt vanlig som sagt.

Ovanligt då?
Tja, jag har varit ihop med samma karl sen jag var 15.
Jag gifte mej...högst frivilligt... när jag var 19.
I november är samtliga av mina barn myndiga.
Jag har alltid älskat Mona Sahlin och jag har sovvanor som en tonåring... dvs sover helst mellan 01-11.
Jag har i det närmsta en sjukligt dålig karraktär.
Är oerhört "bekväm" till min läggning. (Låter snyggare än lat va?!)
Jag rakar hälarna. Jag gillar att peta näsan. Å jag tror på Gud.
Jag älskar min hund högre än de flesta människor.
Jag har vänner men känner mej ofta ensam.  
Ändå är drömmen ett "erimitliv" på landet.

Min känsla av att vara annorlunda hör nog mer ihop med mitt inre än med vem jag faktiskt är.
Jag har alltid känt mej annorlunda. Som barn var det inte en bra känsla. Idag är det mer... okej.
Men i situationer med många nya människor kan jag lätt känna att det syns...
Detta att jag är ett miffo.
Märkligt å jag kan inte sätta fingret på det riktigt.

Puss/Asta

24 kommentarer:

  1. SV: åh, vad gullig du är. Men jag misslyckas ständigt med 300 olika saker. Har lärt mig den sura vägen "Gör om, gör rätt" och hoppas på att sluta på plus i andra änden av livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa. Fast nu underdriver du din förmåga. Köpstopp, träning, företag, vägg, barnen... Kram

      Radera
  2. *leer* Åhhh vilket härligt inlägg!! Och visst är vi alla lite unika men samtidigt väldigt vanliga.. Du är bäst på att vara Asta!! Och du - det räcker VÄLDIGT lååångt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du fixat till!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Millan. Fast det är ju Marias förtjänst. Men den känns verkligen som Asta." Kram

      Radera
  4. Se där :) Hittade dej här också! Nästan alla verkar flytta sin blogg..

    Jag finns ju här med :) Måste absolut länka dej :)

    Jättefin blogg har du fixat till :)

    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Paula.Ja, nästan alla verkar ha flyttat. Tyvärr, men vad gör man?! Kram

      Radera
  5. Känner igen känslan av att vara udda, även om jag själv alltid hävdar att jag är supervanlig....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Freja. Gott att inte vara ensam om miffo känslan. Tror dock att jag ÄR lite mer miffo än du :) Kram

      Radera
  6. Jag önskar att min karl gnällde över för lite sex. Här är det jag som gnäller...

    Härlig lista. Liksom du. =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pipan, inte vara ledsen. Du kan få låna min när du vill :)
      Tycker om dej med. Kram

      Radera
  7. Så fin blogg! Blev ju nästan kär i dom lila sandaletterna :)
    Tack för din kommentar hos mig, dina ord slog lite hammaren på spiken... just därför vill jag vara lite diskret med min blogg för dom som finns runt mig i vardagen. Jag behöver få ventilera alla tankar...
    Och min känsla är att nu blobb-vänner dömer mig inte... Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Madde. Självklart dömer vi dej inte!
      Vilka är vi att göra det?
      Alla har mått så som du mår någongång. Går det inte över så måste du lova att söka hjälp, det gjorde ju jag... efter väldigt lång tid... och skillnaden blev enorm! Kram

      Radera
  8. hey! åh vi känns så lika på nåt vis! även om vi lever så olika!!! fin blogg du har! fint inlägg!! kraaam yours köpenhamnsmorsan;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elina. Jag känner likadant, trots att vi nog är väldigt olika med.
      Men vi är lite samma andas barn på nåt vis ändå. Kram

      Radera
  9. Härligt inlägg från dig, ha en skön fredag, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh vad underbart att du oxå bor här nu. Då kan jag känna mej "hemma." KRam

      Radera
  10. Härligt inlägg kramis och ha en toppenfredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Curlingmamman. Skynda dej hit nu! :) Kram

      Radera
  11. Undrar om alla känner sig som miffon eller vad som gör att man inte gör det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråktanten. Jag inbillar mej att många andra inte gör det?Men kanske har jag fel...
      Kram

      Radera
  12. Hej gumman! Det är väl bara att hänga med på din stoora ångestfyllda flytt utanför mossiga Amelia! =) Själv rann det ut i sanden. Tröttnade helt faktiskt! Ta hand om dig! Kram Mariah

    SvaraRadera
  13. Mariah.Suget kanske kommer åter att blogga å då är du välkommen hit.
    Under tiden ärjag glad att du läser mej här. Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare